Trzy nawyki, które mogą pomóc w bezsenności

Trzy nawyki, które mogą pomóc w bezsenności

O ile jedna nieprzespana noc nie sprawi, że będziemy wycieńczeni, ale po powrocie do normalnego trybu snu poczujemy się od razu lepiej, o tyle kilka takich nocy bardzo mocno odbije się na naszym organizmie. Permanentna bezsenność to nie tylko czysto fizjologiczne problemy ze strony ciała, ale również ogromne obciążenie dla samej psychiki. Jeżeli więc mamy problemy ze snem, które wpływają na naszą codzienność, to wizyta u specjalisty będzie nieunikniona.

U niektórych osób problemy ze snem pojawiają się w wyniku stresujących sytuacji, szybkiego tempa życia, nawarstwiających się problemów. Jednym z nawyków, który pozwoli w takich chwilach ustabilizować sen będzie zapewnienie sobie odpowiedniej dawki relaksu. Jakkolwiek banalnie by to nie brzmiało godzina z dobrą książką, filmem czy słuchanie ulubionego artysty naprawdę czasem może pomóc w oderwaniu się od czarnych myśli. Warto spróbować również medytacji, której celem m.in. jest uspokojenie umysłu i odzyskanie tym samym pewnego rodzaju harmonii. Świetnym pomysłem na uwolnienie umysłu może być również sport. Odpowiednie zmęczenie organizmu nie tylko wyzwoli endorfiny, ale także pozwoli szybciej zasnąć i uzyskać głębszy, regenerujący sen. Drugim nawykiem, który będzie pomocny w walce z bezsennością jest odpowiednie przygotowanie pokoju w którym śpimy. Przede wszystkim pozbądźmy się wszystkich rozpraszaczy; telewizor, komputer, a nawet telefon. Niech przy łóżku znajduje się jedynie budzik, nocna lampka i np. książka, którą aktualnie czytamy. Pokój powinien być również wietrzony, najlepiej godzinę przed pójściem spać. Odpowiednia temperatura oraz wymienione powietrze również ułatwi nam zasypianie. Trzeci sposób odnosi się do ziół i ich właściwości. Odpowiednio skomponowany ziołowy napar może również pomóc nam w okresach, kiedy sen nie nadchodzi. Świetnym wyborem w takiej sytuacji będą szyszki chmielu, melisa czy dziurawiec. Również napar z kozłka lekarskiego będzie pomocny w problemach z bezsennością. W każdej aptece na pewno znajdziemy ziołowe preparaty, jednak warto zainwestować w produkty pochodzące ze sklepu zielarskiego i samemu przygotowywać aromatyczne napary.

Previous Naturalne sposoby na ukojenie nerwów
Next Jak wygląda atak epileptyczny i jak można pomóc choremu?

Może to Ci się spodoba

Neurologia 0 Comments

Czym jest padaczka Rolanda?

Padaczka Rolanda to jedna z najpopularniejszych padaczek u najmłodszych. Częstotliwość jej występowania szacuje się na 1:5000 dzieci do 15 roku życia. Odpowiada ona za około 15% wszystkich zaburzeń napadowych u

Neurologia 0 Comments

Częstotliwość napadów padaczkowych

Epilepsja, choroba neurologiczna polegająca na nagłych, agresywnych atakach, gdzie ciało chorego przejmują drgawki, kiedy on sam traci przytomność. Taka diagnoza może w pełni zmienić czyjeś życie, w początkowej fazie zdecydowanie

Neurologia 0 Comments

Pierwsza pomoc w napadzie padaczkowym

Wystąpienie napadu padaczkowego jest związane z zachodzącymi w mózgu nieprawidłowymi wyładowaniami bioelektrycznymi. Objawy i przebieg napadów mogą być różnorodne. Przykładowo w jednej grupie chorych będzie to wystąpienie klasycznych drgawek lub

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!