Dieta ketogeniczna – co to, jak zacząć, jadłospis i efekty diety

Dieta ketogeniczna – co to, jak zacząć, jadłospis i efekty diety

Bardzo często wykorzystywana jest u osób chorych na cukrzycę lub nadciśnienie. Bardzo dobre efekty przynosi u dzieci z padaczką, autyzmem. Natomiast w przypadku osób dorosłych w chorobach Parkinsona i Alzheimera.

Dieta ketogeniczna co to?

Dieta wyklucza produkty takie jak makarony, pieczywo, ale również niektóre warzywa i owoce. Natomiast w każdej ilości można spożywać zarówno tłuszcze, jak i białko. Główną zasadą tej diety jest unikanie cukrów prostych, słodzików i wszelkiego rodzaju konserwantów. Natomiast spożywane tłuszcze powinny być odpowiedniego źródła, podobnie jak mięsa. Ponadto niezwykle istotną kwestią jest spożywanie ogromnych ilości wody. Jeśli chodzi o proporcje, stosuje się 4:1 lub 3:1 gdzie pierwsza wartość oznacza część tłuszczu, natomiast druga część białka. Przede wszystkim dieta polecana jest osobą, które walczą z otyłością, ale i takim, które walczą z nowotworami. Jednocześnie należy zauważyć, że w przypadku tych drugich żadne badania nie potwierdziły zbawiennego wpływu diety na wyniki. Dieta ketogeniczna hamuje uczucie głodu, dlatego sprawdza się u osób, które posiadają nadprogramowe kilogramy i chciałyby się ich pozbyć.

Oczywiście jak każda dieta posiada również skutki uboczne. W trakcie jej stosowania mogą pojawić się zaparcia bądź też biegunki. Ponadto z uwagi na nowe przyzwyczajenia żywieniowe wiele osób skarży się na senność czy przewlekłą senność.

Dieta ketogeniczna jak zacząć?

Przede wszystkim bardzo ważną kwestią jest tutaj wykonanie badań, by móc zobaczyć, w jakiej kondycji znajduje się organizm w początkowej fazie. Ma to kluczowe znaczenie, gdyż można będzie w późniejszym czasie ocenić jakie efekty daje dieta, ale również czy wyniki uległy poprawie, czy też jednak nie. Należy wykonać rozpiskę z dozwolonymi produktami, ale również rozpisać ich zawartość tłuszczu i tym podobne. Podstawową kwestią jest jednak ograniczenie węglowodanów do maksymalnie 50 g dziennie. Jednocześnie należy mieć na uwadze, by przyjmować je pod postacią warzywa, ponieważ w ten sposób można będzie dostarczyć do organizmu niezbędnych witamin. Zróżnicowane produkty to podstawa, ponieważ za ich pomocą można będzie otrzymać właściwe efekty. Jeśli chodzi o tłuszcze zdrowego pochodzenia, bardzo dobrymi źródłami są nie tylko ryby, ale także pestki, awokado czy oliwa z oliwek.

Dieta ketogeniczna przepisy

W internecie można znaleźć wiele różnego rodzaju przepisów, które są gotowe do użycia. Jednocześnie należy mieć na uwadze, że zwiększa się liczba firm kateringowych. Dlatego, jeśli ktoś nie ma czasu na samodzielne gotowanie i przygotowywanie posiłków, może z takich usług skorzystać. Ma to tym większe znaczenie, że w przypadku osób, które naprawdę nie chcą liczyć ilości kalorii dla każdej potrawy, taka opcja sprawdzi się idealnie.

Dieta ketogeniczna jadłospis

Jadłospis warto podzielić sobie na takie produkty, które będą wygodne w przygotowywaniu. I tak jeśli śniadania zjadamy w domu, można pozwolić sobie między innymi na jajecznicę albo jogurt naturalny z owocami. Przed obiadem przekąską mogą być warzywa, ale świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju pestki, czy migdały. Obiady warto gotować w domu tak, by w późniejszym czasie można je było wygodnie odgrzać. I tutaj wszelkiego rodzaju warzywa na parze, czy mięsa świetnie będą mogły się sprawdzać. Desery i przekąski to coś, co nie będzie zajmowało wiele czasu, jeśli chodzi o przygotowywanie. Dlatego jogurty, warzywa czy krakersy będą idealnie się sprawdzały. Natomiast kolacja to może być ryba, fasolka, czy polędwica wieprzowa. Naciska się tutaj na to, by co najmniej dwa posiłki w ciągu dnia były zjadane na ciepło.

Dieta ketogeniczna efekty

Jakie efekty można uzyskać, stosując tę dietę? Z uwagi na poszczególne składniki można zgubić sporo kilogramów. Dlatego jest to dieta polecana osobom, które chciałyby schudnąć, gdyż za jej pośrednictwem można będzie osiągnąć spory sukces. Jednocześnie należy pilnować wyników badań, by można było zareagować w momencie, w którym pojawią się jakieś nieprawidłowości.

Poprzedni Sok z buraka - Ile ma kalorii, przepis, ile pić dziennie?
Następny Syrop z cebuli - różne przepisy, jak zrobić, jak przechowywać i na co pomaga?

Może to Ci się spodoba

Dieta i Żywienie 4 komentarze

Zioła na dobry sen

Od zdrowego snu zależy jakość naszego życia, ale też stan zdrowia. Właśnie z tego powodu w ramach pojawienia się bezsenności należy jak najszybciej jej przeciwdziałać sprawdzonymi sposobami. Znalezienie i uświadomienie

Dieta i Żywienie 4 komentarze

Dieta a bezsenność

Być może nie każdy z nas zdaje sobie z tego sprawę, lecz to, co jemy i na ile godzin przed położeniem się do łóżka ma ogromny wpływ na ewentualne problemy

Dieta i Żywienie 5 komentarzy

Rozszerzając dietę malucha nie popełniaj tych błędów!

W życiu każdego malucha przychodzi taki moment, kiedy pierś mamy lub butelka powoli będzie zamieniana na szereg różnorodnych pokarmów i smaków. Ta ważna chwila jest bardzo ważnym zadaniem dla rodziców

Dieta i Żywienie 5 komentarzy

Sok z brzozy – jak pozyskać i pić? Właściwości soku z brzozy

Najczęściej można poczytać o tym, w jaki sposób zdobywać sok z brzozy, jednak w sklepach również nie brakuje produktów, które już są gotowe do spożycia. Na czym polega różnica? Należy

Dieta i Żywienie 5 komentarzy

Magiczna moc kiełków!

Małe, cieniutkie niteczki, które potrafią wzbogacić swoim smakiem sałatki, surówki czy kanapki. Pełne zdrowia, łatwe do wyhodowania, dostępne praktycznie od ręki. Bardzo często zapominamy o tym, jak wiele może zmienić

Dieta i Żywienie 5 komentarzy

Źle wyglądasz? Sprawdź czy twoja dieta nie jest zbyt uboga!

Mimo regularnych wizyt na siłowni, dużej dawki odpoczynku i unikania stresu wciąż masz wrażenie, że wyglądasz na zmęczoną. Pojawiają się zmarszczki, cellulit mimo drogich preparatów nie odpuszcza, a paznokcie są

Dieta i Żywienie 5 komentarzy

Jedzenie zamiast suplementów!

Apteczna oferta suplementów jest ogromna. W każdej chwili możemy wyposażyć swoją apteczkę w preparaty, które będą wpływać na prawidłowe działanie naszych organizmów. Jednak jeżeli nie chcemy opierać się na syntetycznych

Zdrowe Oleje 6 komentarzy

Naturalne sposoby na przyspieszenie metabolizmu

Sprawnie działający metabolizm to dobre samopoczucie. Co więcej, osoby, które nie mają problemów z trawieniem częściej cieszą się idealną sylwetką, bez konieczności stosowania restrykcyjnych diet czy intensywnego uprawiania sportu. Nic

Dieta i Żywienie 5 komentarzy

Jak walczyć z głodem w pierwszej fazie odchudzania?

Jest poniedziałek. Właśnie zaczęłaś pierwszy dzień diety, której celem jest zabłyśnięcie na salonach wspaniałą figurą. Na śniadanie zjadłaś bezbłędną sałatkę warzywną, napisałaś się czerwonej herbaty, która już krąży w Twoim

Dieta i Żywienie 5 komentarzy

Odchudzanie to nie czarna magia!

Czas powiedzieć sobie kilka gorzkich słów pracy; osoby mające problemy z nadwagą uwielbiają wygodę. Film zamiast spaceru, lody zamiast własnoręcznie przygotowanego soku z owoców, kolejny dzień objadania się zamiast podjęcia

Dieta i Żywienie 5 komentarzy

Picie wody na czczo – czy jest korzystne dla zdrowia?

O tym, że picie wody ma ogromne znaczenie dla naszego organizmu, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Ten życiodajny płyn stanowi nawet ponad 70% naszego ciała, dlatego dopuszczenie do odwodnienia może

Dieta i Żywienie 3 komentarze

Mniej kilogramów, więcej zdrowia

Każdemu grubaskowi wygodnie jest powiedzieć, że przecież ładnie wygląda w ciuszkach typu oversize, a kochanego ciałka przecież nigdy za wiele. Warto mieć jednak świadomość, że to obfite ciałko może nie

Dieta i Żywienie 4 komentarze

Zadbaj o swoją wątrobę odpowiednią dietą!

Nieprawidłowe traktowanie wątroby może mieć wielorakie, nawet bardzo złożone konsekwencje. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że akurat ten organ stoi na straży naszego organizmu, kiedy próbują dostać się do

Dieta i Żywienie 4 komentarze

Jak przygotować organizm do diety?

Podjęcie decyzji dotyczącej zmiany nawyków żywieniowych i walki o szczupłe zdrowie ciało może mieć różne przyczyny. Czasem jest to kwestia pojawiających się powoli schorzeń, czasem psychiczna potrzeba zmiany swojego wyglądu, a

Dieta i Żywienie 5 komentarzy

Dlaczego moja waga ciągle stoi w miejscu?

Początek diety to okrutność wyrzeczeń, melancholijne wyczekiwanie na pierwsze efekty i tęsknota za obfitym w pyszności życiem. Jednak zaparcie i myśl o coraz niższej wadze motywuje, nie pozwala spać, cieszy

2 komentarze

  1. Bolek
    12 listopada, 21:47 Odpowiedz
    Stosowałem, sprawdza się ale bez systematycznych ćwiczeń i treningów na sali czy siłowni nie zobaczycie za szybko większego efektu
    • Marcin
      01 stycznia, 22:29 Odpowiedz
      cwiczenie to przede wszytskim powinny sie znlezc przy diecie, owszem ma ona najwiekszy wplyw ale sport jest tak samo potzrebnym elementem

Zostaw odpowiedź