Regenerujemy ciało po porodzie!

Regenerujemy ciało po porodzie!

Narodziny dziecka to wielka, niezwykle intensywna i wzruszająca chwila. Ogrom siły kobiety, jej odwaga i przejaw najczystszej miłości jaką można sobie tylko wyobrazić. Nic więc dziwnego, że tak ogromny wysiłek nie pozostaje obojętny wobec organizmu, na szczęście dobrze zaplanowana jego regeneracja pozwoli odzyskać formę. Okres połogu nie należy do najłatwiejszych, warto więc odpowiednio się do niego przygotować.

Przede wszystkim bądź gotowa na ból. Twoja macica będzie się obkurczać, mogą pojawić się dolegliwości związane z karmieniem piersią i gojeniem krocza. Kobietom, które zostały poddane cesarskiemu cięciu dokuczać będzie również gojenie się blizny. Naprawdę dużym dyskomfortem mogą być również bóle w podbrzuszu, które mogą nasilać się  np. w czasie karmienia naszej pociechy. Najlepiej jest łagodzić ból ziołowymi naparami, omijając leki przeciwbólowe.

Niech dieta będzie fundamentem!

Dieta kobiety w połogu tak naprawdę jest dietą dwojga. Nie może być jednak błędnie rozumiana, jako jedzenie za dwoje. Zdecydowanie bardziej chodzi tutaj o zbilansowaną dietę, która zarówno tobie, jak i maluszkowi zapewni wszystkie, niezbędne składniki odżywcze. Dla wielu kobiet w tym czasie ogromnym problemem są zaparcia, które w konsekwencji determinują do dodatkowego wysiłku. Pamiętaj więc o tym, aby na twoim talerzu jak najczęściej pojawiały się produkty bogate w skuteczny w takich problemach błonnik. Często wybieraj warzywa, pełnoziarniste pieczywo, suszone śliwki oraz otręby. Akurat te ostatnie możesz dodawać do musli, jogurtów czy nawet sałatek owocowych, na pewno nie zaszkodzą, a mogą bardzo pomóc. Obserwuj też w tym czasie malucha, jeżeli pojawi się np. kolka, to znaczy, że twoja dieta nie odpowiada mu do końca. Drogą eliminacji sprawdź, który produkt sprawia, że maleństwo cierpi i pozbądź się go z codziennej diety. Dieta młodej mamy przede wszystkim powinna być lekka, więc ogranicz ciężkostrawne i pikantne potrawy. Na pewno będziesz chciała również zgubić zdobyte w czasie ciąży kilogramy, jednak nie wybieraj drastycznej diety, ponieważ może być to niebezpieczne dla twojej pociechy. Karmiąc piersią i tak tracisz dziennie ok. 700kcal. Wystarczy, że odstawisz słodycze i będziesz zwracać uwagę na wielkość swoich porcji i waga sama wróci do swojego stałego poziomu.

Zadbaj o piersi

Zwłaszcza, że teraz mają niezwykle istotne zadanie. Nic dziwnego, że to wymagające zadanie ma swoją cenę. Zdarza się np., że brodawki pękają, co przynosi młodej mamie ogromny dyskomfort i nieprzyjemny ból. Możesz temu zapobiec smarując je po karmieniu swoim własnym mlekiem. Kilka razy dziennie przemywaj je również delikatnie naparem z nagietka, który działa odkażająco. Na początku możesz mieć również problem ze znalezieniem odpowiedniej pozycji, która byłaby dla waszej dwójki najbardziej optymalna, jednak nie przejmuj się. Metodą prób i błędów na pewno znajdziesz najbardziej wygodny sposób karmienia, który dodatkowo podniesie nieco komfort twojego samopoczucia w tym trudnym czasem okresie.

W trosce o prawidłowe gojenie

Mimo tego, że po nacięciu krocza i jego zszyciu szwy rozpuszczają się w przeciągu maksymalnie 3 tygodni, to cały proces gojenia, wraz ze wszystkimi związanymi z nim dolegliwościami, może trwać nawet miesiąc. Najważniejszym zadaniem młodej mamy jest taka pielęgnacja, która uniemożliwi rozwinięcie się zakażenia. Dlatego należy miejsca intyne przemywać kilka razy dziennie, najlepiej przeznaczonymi do tego preparatami lub, w bardziej naturalnej opcji, rumiankiem. Bardzo ważne jest to, aby bardzo drobiazgowo osuszać ciało, ponieważ wilgoć będzie sprzymierzeńcem rozwoju zakażenia. W przypadku cesarskiego cięcia dbałość o siebie musi się również rozszerzyć o brak wysiłku fizycznego, ze szczególnym uwzględnieniem np. podnoszenia czegoś. Często młode mamy same „wyrywają się” samodzielnie to różnego rodzaju zajęć przy dziecku, jednak podnoszenie może być zbyt ryzykowne i niebezpieczne w konsekwencji. Pełnię zdrowia uzyskasz po 6 tygodniach, więc przez ten okres należy unikać zakazanych czynności.

Poprzedni Picie wody to postawa! Ale dlaczego?
Następny Zadbajmy o stawy!

Może to Ci się spodoba

Kobieta 0 Komentarz

Naturalne sposoby na kobiece dolegliwości.

Zdrowie kobiety to specyficzne, i niezwykle złożone zagadnienie. Jesteśmy narażone na wiele dolegliwości, które mogą znów spowodowane szeregiem czynników. Dodatkowo gospodarka hormonalna kobiety również dodaje swoje trzy grosze, oferując jej

Kobieta 2 komentarze

Olej z wiesiołka na płodność, co warto wiedzieć? Zalety i wady

Płodność to temat tabu w wielu rodzinach. Niestety bardzo często mężczyźni nie są płodni, ponieważ takie są przypadłości losu. Jedni mają trochę więcej szczęścia a drudzy go nie mają. Olej

Kobieta 5 komentarzy

Olej konopny w kosmetyce – błyszczące włosy i gładka, nawilżona skóra

Wielu ludzi pragnie mieć zadbaną i gładką skórę wraz z błyszczącymi włosami, które pomagają nam w komfortowym funkcjonowaniu. Można szczerze powiedzieć, że olej konopny jest bardzo dobrym źródłem witamin, minerałów

Kobieta 1 Komentarz

Wszystko, co na temat ciążowej zgagi wiedzieć powinniście

Chyba każda przyszła mama wie, jak nieprzyjemna potrafi być zgaga. Nasila się ona w szczególności w drugim i trzecim trymestrze, lecz niektórym kobietom dokucza przez całą ciążę. Jakie są jej

Kobieta 2 komentarze

To nie służy przyszłej mamie!

Okres ciąży to przede wszystkim entuzjastyczne oczekiwanie, ogromna radość i przygotowania. W przypadku kobiet, które nie były nigdy wcześniej w ciąży, to również proces uczenia się, wielu nowych rzeczy. Znaczna

Kobieta 0 Komentarz

Jak i dlaczego należy dbać o higienę intymną w ciąży?

Czas ciąży i połogu cechuje się zwiększoną podatnością na różnego rodzaju infekcje układu moczowo – płciowego. Prawidłowa higiena intymna w tym okresie stanowi kluczowy element dbania o zdrowie zarówno swoje,

Kobieta 0 Komentarz

Na kobiece dolegliwości kąpiel zawsze dobra!

Bycie kobietą, o ile niezwykle fascynujące, potrafi być również problematyczne i męczące. Lista dolegliwości wynikających z przynależności do grona płci pięknej jest niestety długa i obfita. W niektórych problemach może

Kobieta 0 Komentarz

Jak przebiega pierwszy trymestr ciąży?

Pierwszy trymestr jest okresem między pierwszym a trzynastym tygodniem ciąży, kiedy to ciążowy brzuszek nie jest jeszcze widoczny, lecz objawy stanu błogosławionego – dosyć dotkliwe dla przyszłej mamy. Kształtujące się

Kobieta 2 komentarze

6 sposobów na silne bóle menstruacyjne, które nie dają spać

Silne bóle menstruacyjne, które nie dają spać – pojawiają się regularnie i zmieniają noc w mękę. Jak zmniejszyć ból i wyspać się mimo miesiączki? Bóle menstruacyjne zwykle pojawiają się tuż

Kobieta 1 Komentarz

Kwas foliowy – najlepszy przyjaciel przyszłej mamy

Przyjmowanie witaminy B9, która nazywana jest także kwasem foliowym, zaleca się zarówno kobietom, które planują powiększenie rodziny, jak i tym, które już są w ciąży. Wiąże się to z faktem,

Kobieta 1 Komentarz

Problemy z menstruacją

Comiesięczne dolegliwości związane z menstruacją są doskonale znane każdej kobiecie. Świadoma siebie w prosty sposób rozróżni czy miesiączka przechodzi prawidłowo czy może pojawiły się zaburzenia, które należy skonsultować z lekarzem.

Kobieta 2 komentarze

W jaki sposób powstają rozstępy i jak walczyć z rozstępami po porodzie?

Rozstępy to popularny problem dotykający ciężarne kobiety. Pojawiają się one zarówno na brzuchu, jak i piersiach, udach czy pośladkach. Niektóre przyszłe mamy mają do nich większą skłonność, inne mniejszą, lecz

Kobieta 0 Komentarz

Anemia- kobieca przypadłość

W 2010 roku niedokrwistość dotyczyła aż 80% Polaków. Niedobór żelaza pojawia się najczęściej w przypadku nieodpowiedniej diety. W przypadku kobiet, u których anemię stwierdza się znacznie częściej, przyczyn może być

Kobieta 0 Komentarz

Czy depresja to choroba wyłącznie kobiet?

Smutno i źle czy depresja? Stany obniżonego nastroju, które utrzymują się dłużej niż 2 tygodnie klasyfikowane są jako depresja. Smutno może być nam z jakiegoś powodu, który rzeczywiście jesteśmy w

Kobieta 1 Komentarz

Cholina a zespół Downa

Jak podaje magazyn Behavioral Neuroscience, przyjmowanie choliny w okresie ciąży oraz karmienia piersią może przynieść długotrwałe korzyści potomstwu, u którego zdiagnozowano zespół Downa. Z badań przeprowadzonych na amerykańskim Uniwersytecie Cornella

0 Komentarzy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszy - dodaj komentarz!

Zostaw odpowiedź